4 Kasım 2009 Çarşamba

domuz gribi karmaşası

son günlerde bir telaş aldı başını gidiyor. tabiki domuz gribi. aşı yaptırmalı mıyız yoksa yaptır mamalıyız? bu tam bir muamma. 2 tane çocuğum var ve ikiside okulda eğitim görüyor ne yapacağımı bilemiyorum.bir tarafım yaptır sonra hastalanırlarsa pişman olursun niye yaptırmadım diye derken`diğer tarafım yaptırma bu kadar insan yaptırmayın diye bağırıyor bir bildikleri vardır diye düşünüyorum.açıkçası işin içinden çıkamadım.Tabi birde şöyle birşey var:TAMİFLU şu an bu ilacı konyada bulmak mümkün değil. hiçbir eczanede yok.hatta ilçe eczanelerde bile yok .reçetelerin hemen hemen hepsine bu ilaç yazılıyor ama maalesef bulmak imkansız.daha bu başlangıç yakın gelecekte havalar daha da soğuyacak ve dahada yayılacak bu virüsve belkide mutasyona uğrama ihtimalide varmış şimdi araştırmalarına başlandı bile türkiyede istanbulda 13 yaşındaki bir kız çocuğunun hastayken makatından kan gelmasinden dolayı şimdi bakanlık bütün ölenleri araştıracakmış.şimdi gelelim alacağımız tedbirlere:1-)öpüşme ve tokalaşmak yasak.2-)eller sık sık yıkanacak.3-)hapşırırken tek kullanımlık mendiller tercih edilmeli.eğer yoksa kolmuzun içine hapşırmalıyız ve o bölgeyi temizlemeliyiz.4-)eve geldiğimizde ılık bir bardak su içine bir tatlı kaşığı tuz koyup gargara yapılmalı ve burun içine bu suyla ıslattığımız pamukla temizlemeliyiz.)sıcak çay kahve türü içecekleri fazlz miktarda tüktmeye çalışın çünkü bunlar virüsü mideye kaydırıyormuş ve virüs sıcağa karşı dayanıksız. benden bu kadar hepinize bol virüs süz günler dileğiyle hoşçakalın.

Hiç yorum yok: